Verlengde instructie
16808
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-16808,bridge-core-3.1.7,qi-blocks-1.3.4,qodef-gutenberg--no-touch,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-smooth-scroll-enabled,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-30.8.3,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-8.0.1,vc_responsive
 

VERLENGDE INSTRUCTIE

Zorgen dat alle leerlingen het lesdoel behalen.
Figuur 13.0 - Verlengde instructie-1
  • Een goede basisinstructie helpt je effectief om te gaan met verschillen tussen leerlingen. Door het versterken van de basisinstructie kun je veel uitval voorkomen.
  • De leerlingen die het lesdoel tijdens de kleine lesafsluiting onvoldoende beheersen, krijgen een verlengde instructie. Het staat niet bij voorbaat vast welke leerlingen deelnemen aan de verlengde instructie. Dit kunnen leerlingen zijn die op de methode-onafhankelijke toetsen laag scoren, maar evengoed leerlingen die hierop goed presteren.
  • Je houdt rekening met sterke leerlingen door een verkorte instructie, moeilijkere cvb-vragen, aangepaste opdrachten in de zelfstandige verwerking en een instructie op een hoger niveau.

BESTEL NU JOUW BOEK

Meer dan 40.000 leerkrachten gingen je voor en hebben dit boek gelezen! EDI geeft je tips en technieken om een goede les te geven. Een standaardwerk voor het onderwijs en warm aanbevolen door leerkrachten en wetenschappers.

Expliciete Directe Instructie 2.0